Mida tähendavad sümbolid kosmeetikapakenditel?

Mida tähendavad sümbolid kosmeetikapakenditel?

Igal e-poest või poeriiulilt valitud  kosmeetikatoote purgil, karbil või tuubil on peal väikesed märgised, mida võib-olla esmapilgul polegi märgata, ent mis ütlevad konkreetse toote kohta väga palju. Mida need tähised siis tegelikult tähendavad ja miks nad nii olulised on?

Apotheka Beauty viis läbi küsitluse, milles uuris, kui suur osa klientidest teab, mida tähendavad märgised kosmeetikatoodete pakendeil. Uuringus osales 3469 inimest. Selgus, et enam kui kaks kolmandikku vastanutest ei tea täpselt, mida sümbolid tähendavad, ent leiavad, et neid peaks siiski jälgima. Veidi vähem kui kolmandik tunneb märgiseid ning peab neid oluliseks.

Tegelikult aitabki nende tähiste tundmine teha paremaid tarbimisotsuseid, mis tulevad kasuks nii meie elukeskkonnale, loomadele kui ka enda isiklikule kogemusele. Näiteks aitavad need sümbolid leida toote, mille pakend on valmistatud ümbertöödeldud materjalidest või tootja, kes suunab osa oma tulust tagasi pakendiringluse süsteemi arendamisse.

Samuti saab õige märgi abil leida ettevõtte, kes ei testi oma tooteid loomade peal. Veel on neil sümbolitel ka tarbija jaoks oluline praktiline tähendus, aidates järge pidada, kui kaua võib toodet pärast avamist ohutult kasutada ning millistel tingimustel seda säilitada.

Allpool anname ülevaate olulisematest sümbolitest, mida tuleks enne kosmeetikatoodete ostmist uurida.

Säilivusaeg pärast avamist

Avatud kreemipurgi sümbol näitab, millise aja jooksul võib toodet pärast avamist kasutada, nii et selle omadused säilivad. Enamasti arvestatakse seda perioodi kuudes, mida näitab väike number m-tähe ees, mis tähistab sõna month (e. k. kuu). See märgis tuleb lisada toodetele, mis on enne avamist kõlblikud 30 kuud ja enam.

Liivakell

Selle sümboliga tähistatakse tooteid, mis säilivad vähem kui 30 kuud, sõltumata sellest, kas need on avatud või mitte.

Ecocert

Ülemaailmne looduslike kosmeetikatoodete sertifikaat. Kosmeetikatootjate seas on see mainekaim ja rangeim standard, mis näitab, et tootes ei kasutata loomse päritoluga aineid ega pestitsiide, tootmine käib keskkonnasõbralikul viisil ning loomkaitseid ei tehta.

 

Hüppava jänese sümbol (The Leaping Bunny)

Rahvusvaheliselt tunnustatud logo, millega eristatakse ettevõtjaid, kes ei testi oma toodet loomade peal ning on The Leaping Bunny Programme'i liikmed – see tähendab, et nad vastavad kosmeetikaalase tarbijainformatsiooni ühingu standarditele, mida kontrollitakse iga kolme aasta järel.

e-täht

Väike e on Euroopa Liidu ametlik tähis, mis näitab toote mahtu või kaalu ajal, mil see pakendisse on pandud. Kui parfüümipudeli peal on tähis 50 ml, siis tähendab see, et pudeli sees ongi täpselt nii palju vedelikku, olenemata pakendi suurusest.

Vaata lisainfot

Sõrm, mis osutab raamatule näitab, et lisainfo ja kasutusjuhend on tootega kaasa pandud infolehel, sest kogu vajalik informatsioon ei mahu pakendile. Lisalehelt võib leida näiteks kasutusjuhendi ja õigeks säilitamiseks vajalikku infot.

Parabeenivaba

Parabeenid on säilutusained, mis pikendavad kosmeetikatoodete kõlblikkusaega ning pärsivad bakterite, seente ja muude mikroorganismide vohamist. Parabeene on uuritud aastaid ning on leitud seoseid parabeenide ja rinnavähki haigestumise vahel, ent fakti, et parabeenid põhjustavd rinnavähki, ei ole seni tõestatud. Parabeenivabu tooteid soovitatakse hoida külmkapis, et need paremini säiliksid.

Rohelise punkti sümbol

Euroopas tunnustatud märgis, mis näitab, et tootja suunab osa oma tulust taaskasutusorganisatsioonidele, et pakendijäätmed töödeldaks ümber, vähendades sel viisil oma ökoloogilist jalajälge.

CE-tähis

Sellise märgi võib leida näiteks nahahooldustarvikute pealt. See tähendab, et toode on vamistatud viisil, et see vastab Euroopa majanduspiirkonna ohutus-, tervise- ja keskkonnakaitsenõuetele.