Riin Reimeriga toitumisest, suhkrusõltuvusest ja kaalulangetamisest.

Riin Reimeriga toitumisest, suhkrusõltuvusest ja kaalulangetamisest.

Riinul on erakordne amet. Tema kireks on aidata kujundada tervisliku toitumise elustiili. Riin ei usu kiirdieetidesse, vaid teadlikku toitumisse – et õigid valikuid teha, on vaja teadmisi. Riin on õppinud toitumisnõustamist Annely Sootsi Tervisekoolis ja Shaw Academy's. Lisaks on ta õppinud Soomes Henriette Kressi juures ürditeraapiat ja Kainuu kutsekoolis loodustoodete eriala.

Alustame puuviljadest – arvatakse, et need on ju süütud?

Päevas oleks hea süüa kaks puuvilja. Puuviljad on väga suhkrurikkad ja seetõttu tuleks neid piirata. Kui ei ole soovi kaalu langetada, siis võib ka rohkem tarbida. 

Kuidas edukalt kaalu langetada?

Kaalu langetamine on pikk protsess. Kiired meetodid ei ole jätkusuutlikud. Hea oleks toituda regulaarselt 2-3 tunniste vahedega. Süsivesikuid tuleks süüa väiksemates kogustes ning samuti tuleks neid kombineerida rasvade ja valkudega. 

Räägi lähemalt ka populaarsest detox-kuuritamisest…

Detoxi protsessid toimuvad kehas 24/7, mitte ainult kaks korda aastas. Detox-protsess koosneb kolmest faasist. Esimeses faasis lagundatakse kehas olevad mürkained veel toksilisemateks ühenditeks. Järgmises faasis need ühendid neutraliseeritakse ning kolmandas faasis viiakse kehast välja. Detox-kuurid on väga head, et aeg-ajalt oma keha turgutada ja toitaineid juurde anda, aga tegelikult saab neid “detox-kuure” teha iga päev.

Mida mõjutab toit, mida me sööme?

Toit mõjutab meie energiataset, une kvaliteeti, väljanägemist, kaalu. Väga paljusid probleeme on võimalik toiduga ennetada ja parandada. 

Kuidas tekib suhkrusõltuvus ja kuidas sellest vabaneda?

Üks suhkrusõltuvuse põhjuseid võib olla see, et meie soolestikus on väga palju halbu baktereid, kellele meeldib suhkruga maiustada. Kasulik oleks oma toitumine tasakaalustada, et veresuhkur ei kõiguks liiga palju alla ja üles. Kindlasti tuleks menüü üle vaadata ja vähendada suhkrurohkete toitude ülekaalu. Natuke on vaja tahtejõudu ka. Kui tahtejõudu kipub väheks jääma, soovitab võtta väikeseid samme ja toitumist vaikselt tervislikus suunas mõjutada. Tasub tulla toitumisnõustaja juurde, kes aitab individuaalselt leida õiged lahendused.

Kas vähestel unetundidel ja magusaisul on omavahel seos?

Jah, on ikka. Kui oleme väsinud, tunneme suuremat vajadust energia järele ning kiire energiaallikas ongi kiired süsivesikud ehk suhkrud. Magades unetunnid täis on ka magusaisu väiksem.

Kas smuuti sobib söögikorra asenduseks?

Väga hästi. Sobib ka hommikusöögiks. Sellisel juhul tuleks smuuti teha pisut toekam. Sinna sisse võib panna ka näiteks kaerahelbeid või pähklivõid, et see poleks vesine jook, vaid pisut toitaineterikkam ja kõhtu täitvam.

Räägime ka õhtusest söömisest. Kas vastab tõele, et pärast kella 19 ei tohiks enam süüa?

Hea oleks, et viimase ja esimese söögikorra vahele jääks 12-tunnine aken. See on selline rusikareegel. Enne magamaminekut oleks hea olla kolm tundi söömata. Kui lähed väga hilja magama, siis ei ole põhjust lõpetada söömist kell seitse, aga kui sa lähed juba kell üheksa voodisse, siis kell seitse on tõesti liiga hilja söömiseks. Oluline oleks jälgida, et õhtune söök ei oleks liiga toekas, et täis kõht magamist ei segaks.

 

Seotud postitused
  1. Söö ennast ilusamaks! Söö ennast ilusamaks! Toitumisnõustaja Riin Reimeri soovitused, mida kasulikku lisada söögikordadele!