Rootsi edulugu Idun Minerals

Rootsi edulugu Idun Minerals

Sel kevadel käis Eestis Rootsi mineraalkosmeetikabrändi IDUN Minerals koolitaja, jumestaja ja iluterapeut Erica Dejager. Rääkisime mineraalkosmeetika vajalikkusest ja Idun brändi loomisest.

Kuidas Idun Minerals alguse sai?

Idun sai alguse aastal 1995 kahe venna poolt, kes on ettevõtjad ja kellel polnud mitte mingit seost apteekidega. 20 - 25 aastat tagasi müüdi teatud kohtades Rootsis mineraalkosmeetikat, kuid mitte apteekides. Sellest inspireerudes sai kõik alguse.

Mis puudutab apteeke, siis Rootsis on tuntud ilueskperdiks Marie Lodén (eksperimentaalse dermatoloogia dotsent, Eviderm Institute). Temaga alustati koostööd. Marie teadmistega loodi tooted tundliku nahaga inimeste jaoks ja nii saigi see kõik alguse.

Meil on Rootsis viis suurt apteegiketti. Alguses oli vaid ühel apteegiketil eksklusiivne võimalus müüa IDUN Mineralsi tooteid, kuid peagi tahtsid ka teised apteegiketid seda oma sortimenti.

8. märtsil 2011, rahvusvahelisel naistepäeval, lansseeriti IDUN, nii et oleme hetkel 8 aastased.

Miks proovida IDUN Mineralsi tooted?
Hea küsimus, sest kui sul pole teadmisi, arvadki, et kõik kosmeetikatooted toimivad samamoodi. Tegelikkuses see nii ei ole. Koostises on tohutu vahe. Idun on väga puhas sari. Idun Mineralsi  mineraaltolmpuudris on ainult 4 koostisainet.

Meie tahtsime teha turvalist brändi kõige tundlikumale nahale.

Millised koostisained olete välistanud?

Oleme toodetest ära võtnud koostisained nagu parfüüm, talk, parabeenid, silikoon – kõik ained, mis võiksid nahka ärritada või kutsuda esile allergilist reaktsiooni. IDUN Minerals on loodud kõigile, kellel on tundlik nahk. Kui Sul on selline nahk, on loogiline, et otsid endale meigitooteid apteegist. Meie bränd on Rootsis saadaval ainult apteekides, mitte suurtes kaubamajades.

Kust mineraalsed koostisained tulevad?

Mineraalkosmeetika koostis pärineb maakoorest. Üks nendest koostisainetest on vilgukivi, mis on tegelikkuses kivid ja kivimid, mida saadakse kaevandustest. Need purustatakse puudriks ning sellest tehaksegi mineraalkosmeetikat. See ei ole midagi, mida meie oleksime välja mõelnud. See on leiutatud juba 1970. aastatel , mil roheline laine käis üle maailma ning kliendid soovisid väga puhast meiki, sest trendideks oli flowerpower ja hipindus.

Lisaks on meil kaks koostisainet: titaandioksiid ja tsinkoksiid – nendest tehakse päikesekaitsetoodet, mis on väga hea kaitsmaks liigse päikese eest. Päikesekaitseks kasutatakse füüsilist ja keemilist filtrit. Viimane ei ole aga sobiv, kui sul juhtub olema tundlik nahk. Füüsiline filter on väga hea, sest kui päikesekiired jõuavad nahani, siis need peegelduvad vastassuunas tagasi. Keemilise filtri puhul võib nahk ärrituda, muutuda punaseks ja sügelevaks. Meie mineraaltolmpuuder sisaldab ka SPF 15 päikesekaitsefaktorit. Värve teeme raudoksiidist. See on väga puhas aine ja nii ei teki ka allergilist reaktsiooni. Ka tuntud mineraalne koostisaine vismut, mis võib nahka ärritada ja sügelema ajada, meie toodetes puudub.

Idun Mineralsi toodete seas on mitmeid vegan tooteid. Räägi neist lähemalt.

Meie nahahooldus- ja juuksehooldussari on 100% on vegan. Kuid näiteks ripsmetuššides on kasutusel mesilasvaha, mis on selles kategoorias väga tüüpiline koostisaine. Meie 2019. aasta eesmärk on aga muuta oma tooted 100% vegantoodeteks. See on pikk protsess, kuid me töötame selles suunas.

Millised on selle suve trendid meigimaailmas?

Rootsis on kõige suurem trend  glow. Vahel minnakse sellega ka üle  võlli -  nägu särab, justkui oleks õliga üle kallatud. Igatahes on moes särav ja helkiv jumestus. Samuti on trendiks sunkissed-look. Selle aasta mais andsime välja uue meigipaleti, mida ma tõeliselt armastan. See sisaldab 4 igapäevaselt kasutatavat lauvärvi, nende seas highlighterit ja bronzerit, mida võib kasutada ka lauvärvidena.

Suureks trendiks on “natural” jumestus, ehkki tegelikult oled 2 tundi meigiga vaeva näinud. Tulemus peab aga olema väga-väga loomulik. Võib olla soovid midagi oma näos eraldi välja tuua, näiteks erkpunased huuled või neoonvärvidega rõhutatud silmad. Meigipõhi peaks aga olema väga kerge. Vähe jumestuskreemi, ainult kerge sära. Kui soovid välja paista, siis lisa värviline silmameik või erksas toonis huuled.

Mis on Skandinaavia naiste ilulemmikud?

Ma arvan, et ripsmetušš. Usun, et enamustel Rootsi naistel on vähemalt üks ripsmetušš, mis on väga hea. Ma loodan, et kõikidel naistel on olemas ka jumestuskreem. 80ndatel aastatel oli jumestuskreem Rootsis väga tugev ja see oli oranžikat tooni, sest toona oli moes olla päevitunud. Paljud arvavad tänini, et jumestuskreem on midagi sellist. Meie mineraaltolmpuuder on aga midagi kardinaalset teistsugust kui 80ndatel. Meil on suur grupp naisi, kellele selgitada, et tänapäeval on see midagi muud. Võiks öelda, et nahahooldus ja jumestus käivad käsikäes. Ma olen ise nii meigikunstnik kui ka iluterapeut ning tean öelda, et näiteks tsinkoksiid on aknet raviva toimega.

Kosmeetika puhul on oluline ka pakend. Miks see nii tähtsaks on muutunud?

Vegantooted on samuti trend ja nii peaksid ka pakendid olema keskkonnasõbralikud- et neid oleks võimalik taaskasutada. Tuleb mõelda väga paljudele asjadele, et luua perfektne toode.

Me tahtsime, et tooted paistaks teiste meigitoodete keskel välja. Kuna naistele meeldivad ilusad asjad, leiutasime pakendid, mis on kui väiksed “kunstiteosed”. Igal tooteliinil on oma väike maal, et oleks lihtne meigikotist vajaminev toode koheselt üles leida. Pakendid on loodud kunstniku ja disaineri Patrizia Gucci poolt. Väga tähtis aspekt on ka see, et pakend on keskkonnasõbralik ja seda saab taaskasutada.


*Idun on Norra mütoloogiast pärinev igavese nooruse Jumalanna. Tal oli kastitäis kuldseid õunu, mida ta teistele jumalatele jagas ja mis andsid igavese nooruse. Jumalanna Idun’it võib kohata ka IDUN Minerals pakenditel.

Uudista IDUNi tooteid meie kodulehel! Mitmed tooted on soodushinnaga!

https://www.apothekabeauty.ee/tooted/brandid/idun

 

Seotud postitused
  1. Apotheka Beauty videoõpetused Apotheka Beauty videoõpetused Mõni aeg tagasi salvestasime Apotheka Beauty videoõpetusi. Eestikeeli tähendab see seda, et filmisime üles, kuidas teha erinevat stiili meike, kuidas on õige nägu kreemitada-puhastada.
  2. Glamuur koduõuel Glamuur koduõuel Aeg möödub lausa pead pööritama paneva kiirusega. Tundub uskumatu, et põhimõtteliselt ainult kaks kuud veel ja ongi aasta läbi. Enne seda on siiski toimumas veel palju põnevat. Aga kõigest õiges järjekorras.
  3. Et kotid mu silmade all oleks ainult Chanel... Et kotid mu silmade all oleks ainult Chanel... Olen mõnes varasemaski postituses maininud, et võitlen tumedate silmaalustega. Lugu on lihtne: elutempo on kiire ning hommikud algavad vara. Piisab juba ühest magamata ööst ja tagajärjed on kõigile silmaga näha. Mäletan, et kui tegin keskkoo
  4. Kingi aega ja ilu! Kingi aega ja ilu! Käes on aasta kõige ilusam aeg – jõulud. Tean, et paljudele on see üks stressirohkemaid aegu, kuid mina naudin oma kiiret esinemisgraafikut ja jõuludega seotud asjatoiminguid, ka jõuluostusid.
Tootesoovitused